Meer dan 3 weken

30 augustus 2017 - Middelburg, Nederland

Al meer dan 3 weken onderweg en nog steeds vol aan het houden.

Doe de oefeningen nog steeds in de avonduren , komt beter uit.

S,morgens doe ik mijn andere oefeningen.

Merk wel dat ik beter slaap en minder slaap nodig heb.

Hopelijk blijven jullie het tot nu toe ook volhouden.

Groet Pierre

1. Ilse van Haneghem:
    31 augustus 2017
    Ik ben inderdaad benieuwd of er ook mensen zijn die het niet hebben volgehouden of die het soms toch lastig vinden. Persoonlijk merk ik dat het feit dat we deze challenge samen doen, mij wel door de dagen helpt dat ik anders misschien toch een keertje had overgeslagen. Ik heb altijd na een paar weken zo'n moment dat ik wat minder gemotiveerd ben. En doordat ik de uitdaging met jullie allemaal samen ben aangegaan, heb ik die dagen toch mijn oefeningen gedaan. Soms wel wat korter, maar tot nu toe is het me gelukt om niet één dag over te slaan.
    Bedankt voor jullie steun en een fijne dag allemaal
  2. Joke Schreurs:
    31 augustus 2017
    Ik heb geen moeite met de motivatie. In de eerste week was het nog zo.... Ik moet mijn oefeningen doen. Nu mag ik mijn oefeningen doen en kijk er naar uit om dat ook te doen. Maar wel op mijn tijd en ritme. En dat is niet 's morgens vroeg. Ilse misschien lukt het jou ook beter op je eigen ritme van de dag. Is voor iedereen anders. Ik lees wel heel graag de berichten hierop en alle ervaringen geeft wel een extra ruggesteuntje.
    Heb nu weer SFQ gedaan 40min heerlijk in het zonnetje en voelde weer veel energie. Vanavond weer een keer.
    Ik heb wel last van heel zware voeten ....??? Is pijnlijk. Iemand een tip? Of anders sta ik misschien nog steeds niet goed. Succes allemaal en we kunnen dit volhouden !!!!!
  3. Joke Schreurs:
    1 september 2017
    Dag 26 alweer en ik ben best tevreden hoe het gaat. Begin steeds meer energie te voelen. Vandaag even binnen SFQ gedaan.
  4. Elly Weeland:
    2 september 2017
    Dag 27 begon met SFQ met zon, een regenboog en een onweersklap. Hoe veelzijdig kun je de dag beginnen... het kost me geen enkele moeite vol te houden want het brengt rust. Ik heb een paar dagen met spanning achter de rug en kan daar beter dan voorheen mee omgaan. Zo gunstig werkt SFQ dus... En Joke, ik krijg ook wel zere voeten en dan schuifel ik gewoon wat...smokkelen dus....
    Een mooi weekend allemaal, ik groet jullie
  5. Joke Schreurs:
    2 september 2017
    Vanmorgen eerst naar de yoga geweest daarna SFQ gedaan en 's middags even naar een spirituele beurs. Hoe zen kan een dag zijn. Word niet meer wakker hahaha. Fijn weekend allemaal.
    Ik schuifel nu ook een beetje met de voeten Ellly. Gaat prima.
  6. Joke Schreurs:
    4 september 2017
    Dag 29. Al bijna een hele maand. Vanmorgen even een moment dat het zonnetje doorkwam Dat was een mooie gelegenheid om SFQ te doen. Lekker warm voelde dat. Had wel even wat moeite met de concentratie die is toch nogal wisselend. Weer veel plezier met oefeningen.
  7. Jos Heerkens:
    5 september 2017
    Dag 30. Vandaag weer op de vaste tijd, 7.00 uur s'morgens, thuis, begonnen. Tijdens de laatste 2 weken op vakantie in Engeland, is het gelukkig goed gegaan. Maar echte regelmaat zat er niet in. Het schommelde tussen 8.00 uur s'morgens en 2.00 uur s'nachts. Hoewel de vakantie heel leuk was, miste ik wel de concentratie die ik thuis heb. Het is, zoals jullie ook zeggen, heel fijn om dit met meerdere mensen te doen. Ik ga er nu van uit dat ik de 100 dagen vol kan maken. Yeah !
  8. Joke Schreurs:
    5 september 2017
    Dag 30. Hallo Jos fijn dat je er weer bent en goed dat het tijdens je vakantie toch goed gegaan is alleen was de marge wel groot. Maar dat maakt niet uit toch Tuurlijk lukt het ons om 100 dagen vol te houden. Vandaag weer heerlijk even buiten gestaan in het zonnetje. Was tussen de buitjes door weer een cadeautje. Veel succes....En we gaan er nog steeds voor. Yeah . ..
  9. Elly Weeland:
    Joepie!!
  10. Ilse van Haneghem:
    5 september 2017
    Soms heb je van die dagen dat het mog heerlijker is dan anders en dit was zo'n dag!
    Fijne avond allemaal
  11. Joke Schreurs:
    6 september 2017
    Yoepie dag 31 een hele maand. Geweldig. Vanmorgen SFQ gedaan het ging weer goed veel energie gevoeld. 35 min gestaan ben dus weer aan het opbouwen. Veel plezier allemaal en op naar de volgende maand. Voor mij is dit goed vol te houden.
  12. Ria Traas:
    6 september 2017
    Net weer lekker SFQ gedaan... heerlijk. Ook weer energie gevoeld... is goed vol te houden zo.Iedereen een fijne avond!:))
  13. Jos Heerkens:
    6 september 2017
    Gisteren dacht ik nog, toen ik mijn bericht verstuurde, "om nu al te zeggen dat ik het 100 dagen volhou, dat is de Goden verzoeken". Toen ik vanmiddag aangereden werd, was het eerste wat door me heen ging "lekker dan, dus toch maar 31 dagen". Gelukkig viel het allemaal mee. De auto is behoorlijk beschadigd, maar ik niet meer dan dat ik al was. Alles gaat weer goed en ik ben gestopt met bibberen. Op naar dag 32. Welterusten allemaal.
  14. Ilse van Haneghem:
    7 september 2017
    Je laat me schrikken, Jos ! Goed om te horen dat je zelf niks mankeert.
    Welterusten!
  15. Elly Weeland:
    7 september 2017
    Goeiemorgen op dag 32! Was dat even schrikken Jos! Goed voor jezelf zorgen hè... Op naar de 100! Mooie dag allemaal!
  16. Ria Traas:
    7 september 2017
    Oei,dat was even schrikken!Fijn dat je zelf niks mankeert!Knuffel voor jou Jos!!!We gaan voor de 100!
  17. Elly Weeland:
    8 september 2017
    Dag 33!! Een getal om in te lijsten! Hoe gaat het Jos? Al van de schrik bekomen?
    Goed weekend allemaal!
  18. Jos Heerkens:
    8 september 2017
    Dank voor jullie lieve,bezorgde reacties. Het gaat weer goed hoor. Ik heb s'nachts nog heel erg gedroomd van grote auto's die mijn auto aanvielen, maar nu is het verwerkt en kan ik weer door. Ik heb alleen nog vreselijke spierpijn, maar dat komt waarschijnlijk door de schrik. Dag 33 ook gehaald !. Prettig weekend allemaal.
  19. Joke Schreurs:
    8 september 2017
    Fijn te horen dat het beter met je gaat Jos. En dat je van de schrik bekomen bent. Ook ik heb dag 33 gehaald. Voorheen veel SFQ kunnen doen in het zonnetje en nu onder kletterende regen. Ook bijzonder. Veel succes allemaal. Fijn weekend.
  20. Joke Schreurs:
    9 september 2017
    Goedemorgen allemaal. Dit is iets wat ik met jullie wil delen. Vanmiddag om 16.00 geeft Chunyi Lin een live meditation voor alle betrokkenen van orkaan Irma. Het sturen van kracht energie healing en liefde. Mooi omdat met iedereen wereldwijd te doen.
    Ik krijg de link niet gedeeld op deze pagina maar alles is te zien op mijn Facebook pagina. Misschien ook via Google. Hoop dat jullie meedoen. Ik ben erbij.
    Veel plezier met de oefeningen vandaag en een fijn weekend.
  21. Jos Heerkens:
    9 september 2017
    Goedemorgen. Goed dat je dit doorgegeven hebt Joke. Ik ga kijken of ik het via Google kan vinden en ga zeker meedoen. Prettig weekend.
  22. Joke Schreurs:
    9 september 2017
    Ik geef straks nog wat meer info. Ga nu naar mijn yogales.
  23. Joke Schreurs:
    9 september 2017
    Nog even war info: Google chunyi lin, klik op master chunyi lin, dan even scrollen tot je bij follow us komt klik dan op de foto van de hurricane dan krijg je de pagina waar je kan aanmelden. Ik hoop dat er nog meer meedoen. Succes allemaal.
  24. Joke Schreurs:
    11 september 2017
    Dag 35. Dit weekend een logeerhondje erbij gehad. Is natuurlijk wat drukker. Maar ik heb wel tijd genomen om SFQ te doen en dat is goed gelukt. Logé is nu weg en heerlijk "me time" gehad om SFQ te doen. Lekker weer in mijn energie. Veel succes allemaal.
  25. Joke Schreurs:
    12 september 2017
    Dag 36. Vandaag nog lekker gebruik gemaakt van het zonnetje en de wind om SFQ buiten te doen. Heerlijk.
  26. Elly Weeland:
    13 september 2017
    Dag 38 al!! Het gaat nog steeds goed! Vanochtend vroeg in de vliegende storm gestaan. Aanvankelijk was ik wat afgeleid maar dat was snel over...
    Een mooie woensdag allemaal!
  27. Joke Schreurs:
    13 september 2017
    Idd al 38 dagen. Bij mij gaat het ook nog steeds goed. Soms begint de aandacht een beetje te verslappen. Ik ben wat te druk in mijn hoofd en wordt dan ook erg moe na de SFQ. Moet meer dingen loslaten. ...is moeilijk.
  28. Joke Schreurs:
    14 september 2017
    Dag 39. De wind giert nog steeds, de regen kletst tegen de ramen. Haverkoekjes gebakken, kaarsje aan, wierookstokje branden muziekje op de achtergrond dan SFQ.....Heerlijk...En boordevol energie. Succes allemaal vandaag.
  29. Joke Schreurs:
    17 september 2017
    Dag 42 alweer. Wat gaat het snel. Vanmorgen SFQ weer heerlijk in de zon. Nog steeds lekker om de warmte te voelen op je lijf. Krijg steeds meer energie in de benen en de onderrug. Iedere keer weer een bijzondere ervaring. Veel succes allemaal.
  30. Elly Weeland:
    18 september 2017
    Vanochtend op dag 43 buiten onder een afdak SFQ gedaan. Inmiddels maakt het deel uit van de dagelijkse handelingen. Ik heb er veel baat bij..ik hoop jullie ook..
    Groeten Elly
  31. Joke Schreurs:
    18 september 2017
    Ik heb mijn SFQ binnen gedaan. Het was vroeg en nog donker. Ook bij mij hoort het nu wel tot dagelijkse handelingen. Bij mij gaat het goed. Het voelt iedere keer weer als een kadootje.Ben wel benieuwd hoe het met de anderen gaat. Ik begin wel een beetje de stimulans van een groep te missen. Ik heb dat toch nog een beetje nodig. Veel succes weer met oefenen.
  32. Ilse van Haneghem:
    18 september 2017
    Je hebt gelijk, Joke. Na een tijdje wordt het inderdaad zozeer onderdeel van je dag dat je vergeet een berichtje aan de groep te sturen. Het lukt bij mij inderdaad ook lang niet elke dag meer buiten, maar binnen is het ook heel fijn. De ene dag is de andere niet, maar ik begin de energie steeds duidelijker te voelen. En mezelf beter te voelen. We gaan door!
    Fijne dag allemaal
  33. Jos Heerkens:
    18 september 2017
    Hoewel ik het heel prettig vind om de oefeningen te doen, heb ik ook moeite om mijn evenwicht te bewaren. Ik ben daar nog veel mee bezig, maar het gaat langzaam vooruit en ik hoop dat het in de 2e helft daarom wat meer ontspannen is en dat ik ook echt de energie ga voelen. Tot morgen en welterusten voor straks.
  34. Joke Schreurs:
    19 september 2017
    Hoi Jos een idee....misschien een beetje ruggesteun zoeken van een muur of deur tot dat je de energie voelt stromen waardoor je goed kan aarden en als het ware een de grond plakt en steviger gaat staan. Zou kunnen, het is maar een idee om je verder te helpen. Succes.
  35. Nell van Hartevelt:
    19 september 2017
    Ja Joke een heel goede tip voor Jos! In de deurpost staan of met je stuitje op de hoek van een tafel gaan zitten, kan allemaal. Goh,dacht ik laat ik nog weer eens kijken ...wie er allemaal nog schrijft. Zo goed dat jullie volhouden.
    Bij mij is het wisselend qua moment, meestal wel in de ochtenduren maar ik ben al zo lang gewend oefeningen te doen, doe ik vaak een stuk van de Chi Neng. Ik ben niet van het hele lange staan, maar soms vergeet je de tijd als een deel van je lijf langer aandacht vraagt. Dag 44 alweer. volgende week al een vrije SFQ dag? :)
  36. Joke Schreurs:
    19 september 2017
    Dag 44 heerlijk buiten met blote voeten op een warme tegel (heb geen gras) in het zonnetje. Ik merk wel als je het warmer hebt dat je meer energie bowlt stromen. Hebben anderen dat ook?? Weer veel succes.
  37. Jos Heerkens:
    19 september 2017
    Zeker een goede tip. Ik ga het proberen. Dank je.
  38. Joke Schreurs:
    25 september 2017
    Yeah! !!! Dag 50 we zijn op de helft. Hoe gaat het met iedereen? Bij mij gaat het goed. Maakt inmiddels wel onderdeel uit van mijn dagelijkse dingen en andere oefeningen alleen niet op vaste tijden. Ik doe SFQ ongeveer 30-40 minuten. Voel de energie ook steeds hoger komen. Mijn favoriete tijdstip qua energie is 's avonds maar dat is een tweede keer.

Vandaag weer heerlijk buiten gedaan. Iedereen weer veel succes voor de tweede helft.
  39. Elly Weeland:
    25 september 2017
    Ja de SFQ dag met een gouden randje! Ook bij mij is het een dagelijkse oefening. Meestal 's ochtends vroeg, ook vaak buiten. Het doet me goed.
    Nu op naar de volgende helft en ook daarna!
    Mooie avond allemaal!
  40. Ria Traas:
    26 september 2017
    Yess...op de helft!!Gaat nog steeds lekker;Meestal 's avonds even een half uurtje voor
    mezelf.Wat een energie stroomt er binnen!Iedereen een fijne avond!
  41. Frans hagenaar:
    27 september 2017
    Het gaat steeds beter, veel beweging in mij, ook steeds meer bewust van de diantians. Een heerlijk bad iedere ochtend. Er komen ook allerlei klachtjes te voorschijn, die ook weer verdwijnen
  42. Nell van Hartevelt:
    3 oktober 2017
    hallo allemaal! volhouden...ook al schrijven we niet vaak meer een reactie!
    het gaat er tenslotte om dat je de oefeningen inpast in je eigen dag indeling. groetjes weer.
  43. Elly Weeland:
    4 oktober 2017
    Gaat goed! SFQ heeft zich inmiddels in mijn systeem genesteld...
    Groet Elly
  44. Joke Schreurs:
    5 oktober 2017
    Dag 60. Bij mij gaat heel goed. Vanmorgen SFQ gedaan. Ik voel steeds meer energie stromen. Benen buik rug mijn handen. Alles lijkt te draaien. Vanavond volle maan dan doe ik oefeningen nog een keer. Veel succes allemaal wel zijn op de goede weg.
  45. Jos Heerkens:
    6 oktober 2017
    Ben blij dat jullie de dagen bijhouden. Hoorde van Helga dat ze de 100 dagen al vol heeft gemaakt. Goed !!!!!!!!!
  46. Joke Schreurs:
    6 oktober 2017
    Dan was Helaas misschien al eerder begonnen. Maar wel geweldig van haar.
  47. Joke Schreurs:
    7 oktober 2017
    Helaas in mijn bericht moet Hella zijn hè. .. Op 5 oktober 's avonds met volle maan nog SFQ gedaan. Heerlijk veel energiestroming gehad. Nooit eerder zo ervaren. Hoort bij volle maan zijn denk ik.

Vandaag onderweg naar Breskens naar Nell. Dus SFQ wordt wat later in de middag. Veel succes weer allemaal.
    Jos jij houdt het toch ook wel vol? ? Welke zijn al ver over de helft.
  48. Ilse van Haneghem:
    7 oktober 2017
    Ik heb van de week geprobeerd om het in gedachten te doen. Dat valt nog niet mee. Het vergt nog veel meer concentratie dan het in werkelijkheid doen. Maar het was leuk om het een keer te proberen. Een aparte gewaarwording. Niet helemaal hetzelfde effect als in werkelijkheid, maar je merkt wel dat het heel wat met je doet.
    Fijn weekend allemaal
  49. Nell van Hartevelt:
    7 oktober 2017
    Goede avond allemaal! bij mij op de kalender is het ook dag 62. weer even niets laten horen, druk met andere dingen. Qigong blijft vast onderdeel van de dag, SFQ en Chi Neng. gewoon doorgaan allemaal, je doet het voor jezelf voor het geweldige gevoel.
    de lezing vanochtend vond ik beter geslaagd dan gisteren...misschien een beetje vrijdagavond blues....
  50. Joke Schreurs:
    7 oktober 2017
    Ik vond je lezing geweldig vanmorgen Nell. Ik luister graag naar je en leer veel van je. Dank je wel.
    Vandaag een druk programma daarom vanavond SFQ gedaan. Dat geeft me in de avonduren veel energie. Geweldig. Fijn weekend allemaal.
  51. Jos Heerkens:
    8 oktober 2017
    Vanmorgen liep ik een beetje in mezelf te mopperen toen ik op de dijk de hond uitliep te laten (?). Iedereen voelt maar energie en ik maar een beetje. Voel nog steeds de kraaltjes in mijn nek als ik de "Schildpad" doe, enz.enz. Maar, toen verscheen de regenboog. Ik ben ervan uitgegaan dat hij speciaal voor mij daar ineens boven de Schelde stond. Had hij vorige week ook al een keer gedaan. Dank regenboog, zo slecht gaat het dus niet.
    Prettige zondag nog allemaal,
  52. Ilse van Haneghem:
    8 oktober 2017
    Je bent heus niet de enige hoor Jos. Ik heb die kraaltjes ook nog vaak. De ene dag gaat beter dan de andere. En een regenboog speciaal voor jou, wat kan je nog meer wensen? :-)
    Prettige zondag allemaal!
  53. Elly Weeland:
    🌞😘
  54. Joke Schreurs:
    12 oktober 2017
    Dag 67 heerlijk SFQ gedaan in het zonnetje. Wat een kadootje.
  55. Joke Schreurs:
    17 oktober 2017
    Vanavond SFQ gedaan met redelijk wat stoorzenders. Maar toch veel energie gevoeld en ook de concentratie bleef goed. Er is nog steeds vooruitgang. Succes allemaal.
  56. Jos Heerkens:
    18 oktober 2017
    Na een paar dagen de boel een beetje afgeraffeld te hebben, was ik vanmorgen weer goed bezig (vond ik zelf). Het blijft moeilijk om tijd te vinden om de SFQ te doen als je ergens logeert. Zondagavond heb ik geprobeerd om de oefeningen te visualiseren en ik begrijp wat je bedoelt Ilse. Ik ben een paar keer in slaap gevallen, gelukkig zittend, en daarna toch maar gaan staan. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dat meer deed om niet opnieuw vanaf 0 te beginnen, dan dat het passie was. Maar ik ben weer thuis en ga pas over 2 weken weer logeren.
  57. Elly Weeland:
    18 oktober 2017
    Na een dip gaat het weer goed. Ik voel dat ik me steeds meer bewust word van obstakels in mijn lichaam.. sinds een week of twee heb ik een behoorlijk virusje te pakken waar ik maar moeilijk vanaf kom. Maar het gaat weer de goeie kant op...
    Groetjes allemaal!
  58. Joke Schreurs:
    19 oktober 2017
    Dag 74 inmiddels. Bij mij gaat het goed. Het is een cadeautje om nog steeds buiten SFQ te doen. Nu vanmiddag heerlijk in het zonnetje en beetje wind. Hoe gaat het nu Elly? Een beetje beter? Succes allemaal we zijn er bijna. En daarna ga ik Door.
  59. Elly Weeland:
    19 oktober 2017
    Het gaat weer beter hoor Joke. Dan merk je wel dat je kracht minder is hè...maar komt goed. Op naar de 100 en daarna eindeloos doorgaan hè...
    Nog een fijne avond...
  60. Jos Heerkens:
    20 oktober 2017
    Goedemorgen, fijn dat het weer beter gaat Elly. Ook met de dip ?. Prettig dag allemaal.
  61. Joke Schreurs:
    25 oktober 2017
    Joehoe. ...Nog maar 20 dagen te gaan. Ben eigenlijk heel benieuwd wie er nog meefoen
  62. Joke Schreurs:
    25 oktober 2017
    Joehoe .....Nog maar 20 dagen te gaan. Ben een beetje benieuwd wie er nog meedoen. Nog steeds voel ik de meeste energie in de namiddag en 's avonds en dat vind heerlijk. Ik neem dan de tijd om SFQ te doen. Heb nu af en toe wat zere benen. Pijntjes die komen en gaan. Veel succes allemaal.
  63. Elly Weeland:
    26 oktober 2017
    Hallo Joke
    Ik ben nog steeds van de partij en ik hoop dat lang te blijven!
    Het gaat ook goed hoor..
    Groetjes Elly
  64. Joke Schreurs:
    27 oktober 2017
    Vanmiddag eerst een half uurtje yoga gedaan daarna SFQ. Dat gaf zoveel energie stroming. Geweldig. Dat ga ik vaker doen. Succes allemaal.
  65. Joke Schreurs:
    5 november 2017
    Yeah we zijn de laatste 10 dagen in gegaan. Wat geweldig. Ik ga er zeker mee door want ik vind de energie die ik voel geweldig. Maar zal ook blij zijn dat de 100 dagen om zijn. Je hoeft je dan niet schuldig te voelen als je een keer mist.
    vanmiddag heerlijk nog buiten gestaan. Ik oefen veel met de ogen dicht straal dan ook veel rustige energie uit denk ik, want bij het openen van mijn ogen waren er merels zich aan het wassen op een steen in de vijver. Zo leuk. Nog veel succes allemaal.
  66. Jos Heerkens:
    6 november 2017
    Tot mijn verbazing ben ik er ook nog steeds bij. Weer het weekend overleefd door gisteren avond laat toch nog de oefeningen te doen en vanmorgen gelijk weer begonnen toen ik uit bed kwam. Goed gevoel. Prettige dag allemaal.
  67. Elly Weeland:
    100 dagen!!!!!
  68. Jos Heerkens:
    14 november 2017
    Jeetje, wat goed van ons !. Gefeliciteerd allemaal. Ik denk dat ik maar gewoon doorga, maar wel met uitzonderingen voor de lastige dagen.
  69. Joke Schreurs:
    14 november 2017
    Yeah! !!!😀😀 100 dagen. Missie volbracht. Schouderklopje voor de volhouders. In het begin dacht ik...mwa 100 dagen doen we effen. Maar 100 dagen zijn best lang. Ik weet nu dat ik best een uitdaging aan kan. Daar ben ik trots op. Ik voel me vrijer en blijer geworden. SFQ behoort nu wel tot mijn dagelijkse dingen maar ben ook blij dat er nu ook ruimte komt om andere dingen te leren. (Long tou qigong...bv). Mijn beste tijd om SFQ te doen is en blijft in de avond, een soort avondgebed. Daar ben ik heel tevreden mee. Iedereen succes verder.