Dag 3 van de reis

Net mee klaar, 35 minuten

Heerlijk rustig muziekje erbij rustig in huis, weinig licht aan om in de juiste mood te komen.

Erg veel energie om de handen en polsen gevoeld, kom er dieper in te zitten.

Het half uur is zo voorbij, je focus steeds terug brengen naar de oefening.

Dat er steeds diverse gedachten binnen komen is normaal, maar breng dan steeds je focus terug naar de oefening. Je zult verstelt staan aan het eind van de 100 dagen hoe je dan in de oefeningen zit!

Kom blijf doorgaan we zijn met een hele groep die de 100SFQ mee doen, en je gaat steeds meer de verbinding voelen met elkaar.

Morgen ben ik niet meer in Nederland, zit ik in Sri Lanka, wellicht is de volgende sessie voor mij in het vliegtuig. Maakt niet uit waar maar ga de 100 dagen vol maken. Hopelijk kan ik iedere dag even een bericht sturen. Lukt het niet blijf dan door gaan en je bevinden met elkaar delen.

Jullie 100dagen reisleider

1. Nell van Hartevelt:
    9 augustus 2017
    Zo dat was voor mij een vereenvoudigde versie en gisteren een deel liggend in bed gedaan! Maandag heb ik met een val van een zeilboot mijn ribben flink gekneusd dus een poosje minder mobiel....ik laat me echter niet weerhouden door te gaan. Weer een goed moment om mijn eigen goede raad in praktijk te brengen. Elke oefening is goed als de intentie maar goed is! :) Pierre een mooie reis gewenst!
  2. Jos Heerkens:
    9 augustus 2017
    Na een late start maandag, 7.45 uur samen met Magda in en uit Rotterdam, heb ik nu ook de 3e dag "gedaan". Mijn bed uit om 7.00 uur, gelijk beginnen en daarna de afwasmachine en of uit ruimen en de hond uitlaten. Zo hoef ik niet na te denken over een half uur niet drinken/eten en douchen voor of na de oefeningen. Mazzel natuurlijk dat ik niet voor een baas werk en mijn eigen tijden kan indelen. De 1e dag was steeds bril op en bril af. Vandaag ging het goed en voelde ik me alsof ik de 100 dagen met plezier ga volmaken.
    Nel, vergeet niet aan de Arnica te gaan ! Sterkte !.
    Pierre, een hele prettige reis gewenst.
  3. Joke Schreurs:
    9 augustus 2017
    Vanmorgen blik op oneindig en de oefening gedaan. 30 minuten. Gaat goed... veel energie in mijn handen. Moet af en toe nog even spieken. Ik ga hem vandaag nog een keer doen alleen om de oefeningen goed in mijn hoofd te krijgen.
    Pieren een heel goede reis en fijne tijd.
  4. Elly Weeland:
    9 augustus 2017
    Dag 3 een latertje van 7.55 tot 8.20. Heerlijk zonnetje in de rug.. Nell goed herstellen! Pierre een goede reis
  5. Ilse van Haneghem:
    9 augustus 2017
    Ik was ook laat vandaag maar zoals Jos zegt, inderdaad fijn om je tijd zelf te kunnen indelen. Nell, heel veel sterkte en Pierre een heel fijne vakantie. Voor de rest weer een fijne dag allemaal!
  6. Nel Terhaag:
    9 augustus 2017
    Ik ervaar iedere dag de oefening anders. Vanmorgen ik was wat later 7.45 uur voelde ik het goed stromen. Ik had het heel warm na afloop, moest ik echt even zitten. De ene dag kan ik mij beter concentreren als de andere dag.
    Pierre geniet van je vakantie maar dat zul je wel doen.
    Nel dat is even dikke pech maar heel veel beterschap.
    Groetjes Nel
  7. Loeki van Doorn:
    9 augustus 2017
    Nell wat goed dat je doorgaat. Ik heb van 14.45 tot 15.25 u de sfq gedaan. Kan het al bijna uit m'n hoofd. Voelde veel spanning op m'n ademhaling zitten. Gedachten dwaalden ook nog regelmatig af, maar kon ze steeds terugbrengen naar de oefening. Ben blij dag ik ze weer gedaan heb. Pierrr een goede reis en weer veilige thuiskomst gewenst!
  8. Ria Traas:
    9 augustus 2017
    Ook voor mij de derde dag!Was weer lekker om te doen;Weer drukke dag gehad ,dus heerlijk om Qigong te doen.Oei Nel,dat is minder,maar top dat je toch doorgaat!Beterschap!Pierre een fijne vakantie!:)
  9. Elly Weeland:
    10 augustus 2017
    Op de vierde dag begon ik om 7.00 uur. Concentratie waa beter..
  10. Nell van Hartevelt:
    10 augustus 2017
    DAG 4 VAN DE REIS: daarnet weer een mooie rustige oefening gedaan. Nog maar 20 minuten gestaan maar het doet me heel goed! Ik kan jullie Qi voelen binnenkomen. Dank voor alle lieve reacties :)
  11. Loeki van Doorn:
    Dag 4 van de reis
    Even kijken of dit lukt
    Heb tussen ongeveer 8 en 8.30 uur de sfq gedaan. Ging lekker en voelde minder spanning in m'n lijf en op m'n ademhaling. Sloeg bij a een oefening over. Bedacht me dat ik wel erg snel klaar was en toen de gemiste oefening weer opgepikt
    Iedereen een fijne dag
  12. Elly Weeland:
    10 augustus 2017
    Had ik gister ook Loeki! Ik denk dat het belangrijkste is dat je wéét dat je iets vergeten bent hè..
  13. Elly Weeland:
    Nell:
  14. Joke Schreurs:
    10 augustus 2017
    Vanmorgen om 7.15 begonnen. Heerlijk buiten in de tuin met de flow van geluidjes om je heen . Lekker in rust.
    Nell beterschap. Goed van je om toch lekker bezig te zijn.
  15. Ria Traas:
    10 augustus 2017
    Ga er steeds lekkerder in zitten.De eerste dag had ik dus ook een oefening gemist;vandaar dat ik dus dat ik zo snel klaar was!gelukkig niet de enige..pfff.Fijn Nel dat t al wat beter gaat!!Iedereen weer een fijne avond en tot morgen!!